Självutvärdering av Digimarknadsföring kurs

Jag deltog i projektet Marknadsanalys för export till Sverige av Fritzen Interior:s produkter, där vi som grupp var i kontakt med VD:n Björn Fritzén. Vi har tagit fram information om den svenska marknaden samt information om konsumenterna i Sverige och stora konkurrenter. Med hjälp av denna information skall Fritzén Interior ha ett bättre utgångsläge då de deltog i Stockholm Light Fair mässan och hoppeligen börjar exportera.

Det viktigaste jag lärde mig var viktigheten av SEO för ett företag och det hur marknadsförings framtid kommer att se ut, bestående av AI och AR då marknadsföring siktas till mycket mer personligt.

Jag kan inte ge mig själv ett gott vitsord för att jag skjutit skrivandet framåt på denna kursen. Jag njöt dock av arbetet under kursens lopp när vi själva fick påverka mycket till arbetssättet.

Ifall jag borde ge förslag på vitsord kanske en stark 2, nästan en 3 till och med, när vi arbetade bra inför gruppen och gjorde bra arbete. Den självständiga delen av arbeten kommer att dra ner vitsorden.